Євроклуб [37] |
Спорт [105] |
Загальні новини [610] |
День Народження [52] |
Конкурси, акції [92] |
Свята, події [222] |
Шкільні заходи [223] |
Відеоматеріали [47] |
1 вересня - День знань [16] |
Останній дзвінок [17] |
Новорічні свята [14] |
Предметні тижні [25] |
Екскурсії [6] |
- 2009 Вересень
- 2009 Жовтень
- 2009 Листопад
- 2009 Грудень
- 2010 Січень
- 2010 Лютий
- 2010 Березень
- 2010 Квітень
- 2010 Травень
- 2010 Червень
- 2010 Серпень
- 2010 Вересень
- 2010 Жовтень
- 2010 Листопад
- 2010 Грудень
- 2011 Січень
- 2011 Лютий
- 2011 Березень
- 2011 Квітень
- 2011 Травень
- 2011 Червень
- 2011 Серпень
- 2011 Вересень
- 2011 Жовтень
- 2011 Листопад
- 2011 Грудень
- 2012 Січень
- 2012 Лютий
- 2012 Березень
- 2012 Квітень
- 2012 Травень
- 2012 Червень
- 2012 Липень
- 2012 Серпень
- 2012 Вересень
- 2012 Жовтень
- 2012 Листопад
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Липень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Липень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Квітень
- 2022 Травень
- 2022 Червень
- 2022 Липень
- 2022 Вересень
- 2022 Жовтень
- 2022 Листопад
- 2022 Грудень
- 2023 Січень
- 2023 Лютий
- 2023 Березень
- 2023 Квітень
- 2023 Травень
- 2023 Червень
- 2023 Липень
- 2023 Серпень
- 2023 Вересень
- 2023 Жовтень
- 2023 Листопад
- 2024 Січень
- 2024 Лютий
- 2024 Березень
- 2024 Квітень
Автор: Леонтина Синчук
Шкільний вік у нашій країні починається з 6-7 років. Дитина в цей період виходить із періоду безпечного дитинства, коли всі бажання зі словами: “Я хочу”, поступаються словам: “Ти повинен”. Тобто, 7-річна дитина переживає непросту стресову ситуацію у своєму житті. Це батькам слід пам’ятати.
Розумову зрілість дітей 7-річного віку характеризує нормальний інтелект і застосування його в школі: дитина протягом уроку може сидіти спокійно, підкорятися правилам, що панують у дитячому колективі, успішно соціально адаптуватися у школі, подолавши та переживши нові форми людських стосунків.
У школі дитина усвідомлює різнобічність людського життя, особливості стосунків між однолітками. Завдання, доручені колективом, дитина старається виконувати ретельно. Цей процес психічного розвитку являє собою велике навантаження для неї; тому не дивно, що протягом цього періоду діти постійно перебувають у стані психічного напруження, що проявляється в несподівано різних реакціях (вибух плачу, гніву, блазнювання). Дитина шкільного віку здорова тоді, коли їй забезпечується правильна гігієна, урівноважене харчування, заняття, що відповідають її розумовим та фізичним здібностям, прогулянки на свіжому повітрі, пристойні житлові умови, можливість займатися спортом. Відсутність якогось одного із цих факторів завдає шкоди її здоров’ю.
Треба розвивати в дитині любов до навчання, прагнення до відкриттів, до творення. Ця риса в них уже є – вони розвивали її протягом перших 6 років дитинства в іграх та розвагах. Тепер дитину треба “вчити вчитися”.
Дитина молодших класів повинна бути наполегливою. Батькам слід заохочувати її добиватись успіху, непомітно й, ненав’язливо допомагаючи їй. У міру свого розвитку та зрілості діти привчаються логічно мислити, звикають глибоко розуміти тему, знаходити роз’яснення її, привчаються критично мислити про те, що прочитали, чи побачили навкруги. Протягом цього періоду батьки повинні утримуватись від авторитарного ставлення до дитини. Їхні стосунки повинні будуватись на діалогах, щоб розмовляли вони, як рівний із рівним. Такт взаємин позитивно позначається й на загальному мікрокліматі в сім’ї, і на навчанні.
Дитині шкільного віку, починаючи з перших класів, необхідно забезпечити робоче місце чи кімнату, де вона б могла тримати книжки та вчити уроки. Аби школяр працював зосереджено, треба не відривати його від занять для якоїсь хатньої справи, необхідно прибрати шум (радіо, телевізор, магнітофон). В кімнаті, де дитина вчить уроки – світло не повинно стомлювати зір. Не можна використовувати неонові лампи. Робоча лампа повинна мати 100 Ват і має стояти зліва.
Телевізор дуже стомлює зір,
тому батьки повинні слідкувати, щоб школяр сидів перед телевізором на відстані
2-
У дитини 7 років, яка пішла в школу, батьки, а особливо мати, повинні закріпляти й удосконалювати елементарні гігієнічні навички, які дитина одержала за 6 років свого життя. Батьки повинні слідкувати, щоб шкільна одежа була після школи ретельно складена, або повішена, черевики або туфлі почищені, сорочка мала чистий комірець та манжети.
В умовах сучасного життя у квартирах із водогоном дітей 7-річного віку необхідно привчати самостійно щовечора митись у ванні, або під душем теплою водою з милом. Голову слід мити щотижня трав’яним шампунем, полоскати оцтом, або лимонним соком. Дитині щодня бажано було б додавати в страви кукурудзяну олію, яка містить у собі вітамін “F”, брак якого призводить до випадіння волосся та виникненню дерматозів.
Далеко не кожна дитина, яка досягла шкільного віку, уміє правильно сидіти чи лежати, неправильне сидіння та лежання може призвести до неправильного формування скелета.
На ліжко треба класти твердий матрац без м’яких та важких подушок.
Дитину треба вчити правильно сидіти за столом чи партою. Книги та зошити школярі молодших класів повинні носити в ранці за спиною, щоб запобігти розвитку сколіозу.
Успішність у школі 7-річної дитини не завжди відповідає ступеню її обдарованості. Одні діти мислять повільніше й “гальмуються”, якщо вчитель дуже наполегливий, а деякі не завжди вміють висловлювати думку, навіть якщо вона правильна. Бувають діти в цьому віці непосидючі, бувають мрійливі, а бувають ледачі.
Діти з фізичними вадами чи хронічними захворюваннями часто стають предметом кепкувань з боку товаришів, їх як би виключають з колективу, вони стають самоізольовані, несміливі, нещасні. Це діти з розладами слуху, зору, мовлення, або мають неврологічні рухомі дефекти, недоумство, психомоторну нестійкість – усе це дуже несприятливо впливає на їхнє навчання.
Важливо щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв’язок зі школою, аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми.
Виконання домашніх завдань батьки повинні організовувати так, щоб останні в дітей займали якнайменше часу. Неправі ті батьки, які заставляють дітей після занять в школі годинами займатись музикою, шахами, або іншими заняттями в чотирьох стінах без свіжого повітря. Діти – відмінники з блідим обличчям та тендітним здоров’ям, навряд чи будуть щасливими в житті. Лікарі, батьки, учителі відзначають, що діти виростають або влітку, або після канікул, проведених у горах навіть зимою. Сонце, повітря, вода, ультрафіолетове опромінення відіграють неабияку роль у фізичному розвитку дитини.
Недопустимим у сім’ї, де є дитина молодшого шкільного віку, щоб батьки палили цигарки у квартирі, так як пасивне “куріння“ дитиною, приносить їй таку ж шкоду, як і при активному палінні.
Дослідження вчених показали, що в сім'ях, де палить батько чи мати, або ж разом у 75% дітей на 1 році життя має місце рахіт, анемія, ексудативно-катаральні діатези, гіпотрофія. Шкідливий вплив пасивного куріння позначається й на здоров’ї дітей у подальші роки. Так, автори стверджують, що 68,9 % дітей з рецидивним обструктивним бронхітом в анамнезі - “пасивні курці”. Дим тютюну, подразнюючи слизову оболонку верхніх дихальних шляхів, підвищує її проникність, формує неспецифічну гіперактивність респіраторної астми, що свідчить про початок респіраторних алергозів.
Недопустимим є й той факт, щоб батьки під час застілля в сім’ї садили дітей за стіл разом із дорослими і наливали, навіть символічно, спиртні напої.
Слід зауважити, що серед фахівців іде полеміка відносно доцільності прийому в школу дітей з 6 років.
Ранній початок шкільного навчання, стверджують вчені, як у дитячому садку, так і в школі, знижує розумову працездатність, викликає стомлюваність, погіршення стану серцево-судинної та дихальної систем у дітей, особливо в І чверті навчання.
Ранній початок шкільного навчання в деякій мірі негативно впливає і на фізичний розвиток дітей в наступні роки їх життя. Так, у дітей, які почали навчання в 6 років, в 11-12 років здорова група складає 68,5 %, а у дітей, що почали навчання з 7 років – 73 %.
Таким чином, не викликає сумніву, що здоров’я дитини залежить від впливу цілого комплексу різнобічних факторів, які в значній мірі зумовлюють та визначають адаптацію дитини до навколишнього середовища, фізичний та інтелектуальний її розвиток у такий відповідальний період життя – як початок навчання в школі.
Синчук Леонтина Марківна,
старший науковий співробітник Інституту педіатрії, акушерства та гінекології АМН України, відділення медичних проблем здоров’я сім’ї, м. Київ
доцент кафедри акушерства, гінекології та перинатології Київської медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика, м.Київ