Субота, 27.04.2024, 14:55
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Хто тут?
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Пошук
наш банер
Польський ліцей
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
дещо корисне

Особливості ДПА для 4 класу


На підсумкову атестацію для учнів молодшої школи винесені такі предмети: 
- українська мова; 
- математика; 
- літературне читання.

Дати іспитів затверджуються індивідуально в кожній окремо взятій школі. Остаточне розклад буде відомий в квітні 2018 року.

Основні положення екзаменації: 


- ДПА проходить у письмовій формі, а завдання для неї розробляють учителі-предметники, які орієнтуються на вимоги освітніх програм Міносвіти; 
- учні пишуть роботу протягом одного уроку (45 хвилин); 
- завдання для учнів можуть бути написані на звичайній дошці, спроектовані на електронну дошку або роздані учням у вигляді окремих листків-квитків; 
- атестаційні роботи повинні містити навчальний матеріал, який був вивчений учнями в рамках шкільної програми, а завдання повинні мати різні рівні складності і носити комплексний характер. 

Розглянемо особливості структури і змісту кожного з іспитів. 

ДПА з української мови

Квитки можуть бути розроблені за однією із двох можливих схем. Перша схема передбачає диктант або текст для переписування, в якому пропущені деякі орфограммы. Робота будується так, щоб учень міг показати свої навички в правописі, мовленнєві навички, творчі здібності та вміння зв'язно висловлювати думки, тому в неї будуть включені додаткові завдання, спрямовані на виявлення та оцінку всього вищепереліченого. 

ДПА-2018 для 4 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Один з іспитів перевірить знання школярами рідної мови – української. 
 

Міністерство освіти рекомендує таку структуру роботи: 

Диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів. 

Завдання до тексту, які перевіряють мовні знання і вміння учнів. Всього таких завдань може бути 4 кожне з яких оцінюється в 1 бал. 

Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 пропозицій. Дана частина роботи може принести ще 2 бали. 

Друга форма роботи передбачає комбінацію диктанту (або тексту з пропущеними словами) і тестів, які перевірять правопис та мовленнєві навички учнів. Міносвіти рекомендує таке зміст роботи: 

Диктант або текст для переписування об'ємом від 25 до 30 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст оцінюються в 3 бали. 

Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 речень. Дана частина роботи може принести ще 2 бали. 

Тестові завдання закритого типу, у яких школяр повинен буде вибрати одну вірну відповідь з трьох запропонованих. Кожен тест оцінюється в 1 бал. 

Тести відкритого типу, на які потрібно дати короткий відповідь або встановити відповідність між шістьма компонентами. Ця частина складається з одного тіста і може принести учневі 2 бали. 

Тести відкритого типу з короткою відповіддю. Такий тест також може бути тільки один і оцінюється в 2 бали. 

Виконання всіх видів робіт оцінюється в 12 балів максимум. 

ДПА з літературного читання

Учитель має право сформувати два види екзаменаційних квитків. Перший вид – це робота, в основі якої знаходиться текст для читання про себе, а також завдання з даного тексту, які перевіряють розуміння прочитаного, творчі здібності та вміння висловлювати власну думку. Міносвіти рекомендує таке зміст і структуру роботи: 
Незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинно перевищувати 2 одиниці. Максимальна довжина речень – 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали. 
Завдання, складене на основі тексту, який перевіряє розуміння сенсу прочитаного і вміння працювати з текстом. Таких завдань може бути 6 кожне оцінюється в 1 бал. 
Одне завдання творчого характеру, в якому потрібно письмово висловити власну думку. Обсяг написаного повинен становити 2-3 пропозиції. За таку роботу можна заробити 2 бали. 

ДПА-2018 для 4 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Щоб успішно здати літературне читання, потренуйтеся з дитиною заздалегідь. 
Друга форма квитка заснована на тексті для читання і складених за нього тестових і творчих завдань. Пропонується дотримуватися такої структури: 
Незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати 1 одиницю, а пропозиції повинні складатися не більше ніж з 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали. 
Тести закритого типу, в яких потрібно вибрати одну відповідь з трьох запропонованих у квитку. Тестів може бути 2 кожен приносить 1 бал. 
Тести, які передбачають, що учень дасть коротку відповідь. Завдання оцінюється в 2 бали. 
Тести відкритого типу, в яких потрібно встановити відповідність між 6 компонентами (1 тест, за який нараховується 2 бали). 
Творче завдання, в якому потрібно висловити свою думку щодо прочитаного художнього тексту. Учень повинен написати 4-5 речень (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали). 
Перевірка читання про себе здійснюється наступним чином – учням пропонується взяти ручки чи олівці і починати читання по команді вчителя. По закінченню трьох хвилин вчитель зупиняє читання, а школярі ставлять крапку біля слова, на якому були змушені зупинитися. Учитель відзначає прогрес кожного учня, а потім дає їм час дочитати до кінця, щоб мати можливість працювати з завданнями, складеними на основі фрагмента. Максимум балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12. 


ДПА з математики

В даному випадку вчителям-предметникам також дається вибір з двох можливих форм атестаційної роботи. Перша форма виглядає наступним чином: 
Завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали. 
Вираз з дужками, в якому потрібно працювати з многоцифровыми числами і здійснювати дії в певному порядку (1 завдання 2 бали). 
Завдання на порівняння чисел і перетворення величин (2 завдання по 1 балу за кожне). 
Завдання на знаходження частини від числа (1 завдання, яка оцінюється в 1 бал). 
Робота з геометричним матеріалом, що складається з 2 завдань по 1 балу за кожне. 
Творча задача, в якій потрібно застосувати логіку (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали). 
Друга форма математичного іспиту відрізняється включенням тестової частини. Обчислення до тестів учень повинен записувати і здавати разом з листочками тестування, щоб учитель бачив хід виконання робіт. Рекомендується скласти квиток з таких завдань: 

Тести відкритого типу, в яких потрібно вибрати вірний варіант 1 з трьох запропонованих (3 тіста по 1 балу). 
Тести відкритого типу, в яких потрібно встановити послідовність чи знайти відповідності між компонентами (2 тесту по 2 бали за кожне). 
Тести відкритого типу, що передбачають коротку відповідь (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали). 
Завдання, що передбачає розгорнуту відповідь (1 завдання, за яку нараховується 3 бали). 
Максимум балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.