Четвер, 08.12.2016, 13:54
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Фото
Опитування
Як ви ставитеся до введення шкільної форми?
Всього відповідей: 67
Хто тут?
Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
school
Архів записів
Пошук
Ми в соцмережах
наш банер
Польський ліцей
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
дещо корисне
Міні-чат

Тренінг «Моделі самоврядування»

Тренінг для батьків

Тренінг для вчителів

Тренінг з обдарованими вчителями

Тренінг " Перша психологічна допомога спрямована на дітей"

ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА СПРЯМОВАНА НА ДІТЕЙ

(ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ)

Пояснювальна записка

Після травматичної чи трагічної події більшість людей, не виключаючи дітей,потребують певної психологічної допомоги. За умов належного догляду та підтримки діти, як правило, виходять із стану дистресу. Проведенні нещодавно дослідження свідчать, що якість первинної соціальної підтримки є важливим чинником, що впливає на здатність дітей та їх піклувальників переживати суворі умови й оговтуватися після кризових ситуацій, а також мінімізує ризики розвитку довгострокових проблем психологічного характеру.

Анотація.   

В даному  занятті, ми можемо побачити, як можуть реагувати діти різних вікових категорій, в найрізноманітніших кризових ситуаціях. Адже хоча в  людини закладена здатність долати та пристосовуватися до різних ситуацій, для деяких, кризові  ситуації, можуть мати дуже тривалі особистісні та адаптаційні наслідки.  Тому спробуємо роз’яснити  деякі з цих ситуацій.

Вступ.

 Психологічне здоров'я є необхідною умовою повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності. Таким чином, з одного боку, воно є умовою адекватного виконання людиною своїх вікових, соціальних і культурних ролей (дитини або дорослого, вчителя або менеджера, українця або австралійця тощо), з іншого боку, забезпечує людині можливість безперервного розвитку протягом всього його життя. Кажучи про розвиток, слід підкреслити відмінність змісту цього поняття від поняття «зміни».
Звичайно, психологічне здоров'я дітей має свою специфіку. Для того, щоб її розглянути, можна звернутися до співвідношення психологічного здоров'я і розвитку особистості. Основу психологічного здоров'я складає повноцінний психічний розвиток на всіх етапах онтогенезу. Отже, психологічне здоров'я дитини і дорослого відрізнятиметься сукупністю особових новоутворень, які ще не розвинулися у дитини, але мають бути присутніми у дорослого. 

Мета:  формування в   учасників навичками  для надання дітям та родинам адекватної  першої  психологічної  допомоги;  розвиток  комунікативних здібностей;  профілактика дистресу

Цільова група: дорослі ( вчителі, вихователі) Приладдя: ватмани, кольорові фломастери, бейджики, м’ячі

Завдання: вчитися надавати допомогу, незалежно від віку дитини; вчитися адекватно реагувати в кризових та стресових ситуаціях.

Вступна частина.

1 Привітання.

Учасники тренінгу сідають в коло, діляться по парам і наклеюючи стікери з іменами  один одному. Розпитуючи при цьому один одного і потім представляючи сусіда (наприклад: це Марина, вона шкільний психолог і просто гарна людина).

2. Ознайомлення з порядком тренінгу.

Оголошення теми та завдань тренінгу.

- В теперішній час актуальним є питання, щодо надання допомоги населенню, яке опинилося в кризовій ситуації. Але всі ми знаємо правило «Не зашкодити». Тому ми з вами спробуємо навчитися надавати першу психологічну допомогу , яка спрямована на дітей та дорослих.

- Перед нами стоїть завдання навчитися реагувати та надавати першу психологічну допомогу в стресових ситуаціях»

3. Правила тренінгу (девіз)

Пропонується учасникам тренінгу промовити  правила  тренінгу.

 Наприклад:

не перебивати один одного;

не суперечити один одному;

прислухатися один до одного;

поважати думку один одного;

працювати командою.

4. Теоретична частина.

- Що таке перша психологічна допомога дітям ? (ППД)

Перша психологічна допомога це - низка гуманних, підтримуючих дій і заходів для підтримки іншої людини, яка страждає і яка може потребувати допомоги.

4.1. Тренер ділить учасниківна групи, за допомогою різнокольорових стрічок , розподіляється категорії від

0- 6 років;7-14 років;15 – дорослі.

Спочатку учасники (кожна група)висловлюють свої пропозиції, ці пропозиції обговорюються. Свої висловлювання записують на плакатах.Потім кожна команда висловлює свою думку, тренер та члени інших команд коректує та вносить доповнення.

Далі ставиться конкретне запитання:

- Як ви гадаєте, ось наприклад, сталася катастрофа (наприклад пожежа в школі) і перед вами конкретна категорія людей. Як ви визначите, кому з них потрібна допомога в першу чергу. Напишіть свої пропозиції, потім ми їх обговоримо.

  1. ( Наприклад: перша психологічна допомога передбачає:
  • надання ненав’язливого , делікатного практичного догляду і підтримки;
  • проведення оцінки потреб і переживань;
  • надання допомоги щодо задоволення базових потреб людини (їжа,вода тощо))

5.3. Висновок

Ведучий:

Перша психологічна допомога не є

  • діяльність виключно фахових спеціалістів;
  • професійною консультацією;
  •  клінічним чи психіатричним втручанням; проханням до постраждалого проаналізувати події, що трапилися, або встановити хронологію подій;
  • примушуванням людей поділитися своєю історією;
  • з’ясуванням  почуттів людей або виявленням деталей того, що трапилося.

6. «Коли ж надають першу психологічну допомогу?»

Ведучий:

- Першу психологічну допомогу надають в умовах надзвичайних ситуацій або відразу після кризової події. В умовах кризи, діти:  реагують та думають не так як дорослі;  мають особливі потреби, зумовлені віком.  Є особливо уразливі  до шкідливого впливу через свою соціально – емоційну прив’язаність  до дорослих піклувальників.

Чому  перша психологічна допомога, стосується насамперед  дітей?

(Обговорення в групах, вислуховування).

Доповнення:

  • В умовах кризи діти: реагують та думають не так, як дорослі; мають особливі потреби зумовлені віком; є особливо уразливими до шкідливого впливу, через свою фізичну статуру та соціальну емоційну прив’язаність до дорослих піклувальників. Але далеко не всі діти потребують першої психологічної допомоги. Як і дорослі деякі діти дуже легко долають і переживають неприємний досвід.
  •  Які ж можуть бути реакції дітей на кризу? Кожній з команд надається своя вікова група:
  •  

(Кожна з групобговорює висловлює на плакатах, обговорення, доповнення).

-Типові реакції характерні для різних вікових груп дітей, це:

Страх того, що кризова подія повториться;

Переживання про те, що вони самі постраждають, або їхні близькі постраждають або зникнуть;

Негативні реакції на образи руйнування домівки;

Негативні реакції на розлучення з батьками чи сестрами, братами

Глибока тривога та хвилювання;

Плач .)

- Давайте обговоримо від чого залежить типова реакція? Від:

Віку та стадії розвитку;

Реакції інших людей,насамперед батьків;

Пережитого досвіду;»

6. Проведення гри «Сніжки»

Мета : навчитися працювати в команді; розвивати вміння орієнтуватися в новому середовищі

Гравці стають в коло. Беруться декілька маленьких м’ячиків і ведучий починає кидати м’яч гравцю навпроти при цьому промовляючи його ім’я.І так кожен учасник, коли м’яч пройде по першому колу запускається наступний м’яч за тією ж схемою, називаючиімена.І тільки коли останній м’яч пройде коло,в руках гравця опиниться всі м’ячі . Якщо хто - небудьз гравців помилиться, гра розпочинається знову.

Заключна частина

Основні принципи надання першої психологічної допомоги.

- Які ж основні принципи надання першої психологічної допомоги? Як ви гадаєте?

( вислуховуються пропозиції, обговорюються)

- Як ви гадаєте, до кого можна переадресувати дитину , після надання першої психологічної допомоги? (Вислуховування пропозицій, обговорення).

  • Правильно, до фахівців  які будуть необхідні в даній ситуації.
  • Основне , що слід враховувати в кризових ситуаціях це обов’язково адекватне спілкування. Ні в якому разі, не можна плакати , істерити , впадати у відчай. (Якщо першу психологічну допомогу надаватиме людина, якій самій потрібна допомога, то вона тільки нашкодить.)

- Такимчином, можна зробити висновок, що першу психологічну допомогу можутьнадавати тільки емоційно стабільнілюди, які можуть бути не обов’язковопрофільними спеціалістами,але які притримуються основних правил: слідкуй;слухай;з’єднуй.

  1. Іржавська О.О.,Освітній портал «Класна оцінка»
  2. Ковальов В.І. Мотиви поведінки та діяльності. – М.: наука,1988
  3. Обозов Н.Н., Психологія міжособистісних взаємин. – К.. Либідь.1990
  4. Портал Save the children «Заходи проти усіх форм жорстокого поводження»