Євроклуб [37] |
Спорт [105] |
Загальні новини [610] |
День Народження [52] |
Конкурси, акції [92] |
Свята, події [222] |
Шкільні заходи [223] |
Відеоматеріали [47] |
1 вересня - День знань [16] |
Останній дзвінок [17] |
Новорічні свята [14] |
Предметні тижні [25] |
Екскурсії [6] |
- 2009 Вересень
- 2009 Жовтень
- 2009 Листопад
- 2009 Грудень
- 2010 Січень
- 2010 Лютий
- 2010 Березень
- 2010 Квітень
- 2010 Травень
- 2010 Червень
- 2010 Серпень
- 2010 Вересень
- 2010 Жовтень
- 2010 Листопад
- 2010 Грудень
- 2011 Січень
- 2011 Лютий
- 2011 Березень
- 2011 Квітень
- 2011 Травень
- 2011 Червень
- 2011 Серпень
- 2011 Вересень
- 2011 Жовтень
- 2011 Листопад
- 2011 Грудень
- 2012 Січень
- 2012 Лютий
- 2012 Березень
- 2012 Квітень
- 2012 Травень
- 2012 Червень
- 2012 Липень
- 2012 Серпень
- 2012 Вересень
- 2012 Жовтень
- 2012 Листопад
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Липень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Липень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Червень
- 2019 Серпень
- 2019 Вересень
- 2019 Жовтень
- 2019 Листопад
- 2019 Грудень
- 2020 Лютий
- 2020 Березень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Липень
- 2020 Вересень
- 2020 Жовтень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Лютий
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Вересень
- 2021 Жовтень
- 2021 Листопад
- 2021 Грудень
- 2022 Січень
- 2022 Лютий
- 2022 Квітень
- 2022 Травень
- 2022 Червень
- 2022 Липень
- 2022 Вересень
- 2022 Жовтень
- 2022 Листопад
- 2022 Грудень
- 2023 Січень
- 2023 Лютий
- 2023 Березень
- 2023 Квітень
- 2023 Травень
- 2023 Червень
- 2023 Липень
- 2023 Серпень
- 2023 Вересень
- 2023 Жовтень
- 2023 Листопад
- 2024 Січень
- 2024 Лютий
- 2024 Березень
Тренінг «Моделі самоврядування»
Тренінг з обдарованими вчителями
Тренінг " Перша психологічна допомога спрямована на дітей"
ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА СПРЯМОВАНА НА ДІТЕЙ
(ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ)
Пояснювальна записка
Після травматичної чи трагічної події більшість людей, не виключаючи дітей,потребують певної психологічної допомоги. За умов належного догляду та підтримки діти, як правило, виходять із стану дистресу. Проведенні нещодавно дослідження свідчать, що якість первинної соціальної підтримки є важливим чинником, що впливає на здатність дітей та їх піклувальників переживати суворі умови й оговтуватися після кризових ситуацій, а також мінімізує ризики розвитку довгострокових проблем психологічного характеру.
Анотація.
В даному занятті, ми можемо побачити, як можуть реагувати діти різних вікових категорій, в найрізноманітніших кризових ситуаціях. Адже хоча в людини закладена здатність долати та пристосовуватися до різних ситуацій, для деяких, кризові ситуації, можуть мати дуже тривалі особистісні та адаптаційні наслідки. Тому спробуємо роз’яснити деякі з цих ситуацій.
Вступ.
Психологічне здоров'я є необхідною умовою повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності. Таким чином, з одного боку, воно є умовою адекватного виконання людиною своїх вікових, соціальних і культурних ролей (дитини або дорослого, вчителя або менеджера, українця або австралійця тощо), з іншого боку, забезпечує людині можливість безперервного розвитку протягом всього його життя. Кажучи про розвиток, слід підкреслити відмінність змісту цього поняття від поняття «зміни».
Звичайно, психологічне здоров'я дітей має свою специфіку. Для того, щоб її розглянути, можна звернутися до співвідношення психологічного здоров'я і розвитку особистості. Основу психологічного здоров'я складає повноцінний психічний розвиток на всіх етапах онтогенезу. Отже, психологічне здоров'я дитини і дорослого відрізнятиметься сукупністю особових новоутворень, які ще не розвинулися у дитини, але мають бути присутніми у дорослого.
Мета: формування в учасників навичками для надання дітям та родинам адекватної першої психологічної допомоги; розвиток комунікативних здібностей; профілактика дистресу
Цільова група: дорослі ( вчителі, вихователі) Приладдя: ватмани, кольорові фломастери, бейджики, м’ячі
Завдання: вчитися надавати допомогу, незалежно від віку дитини; вчитися адекватно реагувати в кризових та стресових ситуаціях.
Вступна частина.
1 Привітання.
Учасники тренінгу сідають в коло, діляться по парам і наклеюючи стікери з іменами один одному. Розпитуючи при цьому один одного і потім представляючи сусіда (наприклад: це Марина, вона шкільний психолог і просто гарна людина).
2. Ознайомлення з порядком тренінгу.
Оголошення теми та завдань тренінгу.
- В теперішній час актуальним є питання, щодо надання допомоги населенню, яке опинилося в кризовій ситуації. Але всі ми знаємо правило «Не зашкодити». Тому ми з вами спробуємо навчитися надавати першу психологічну допомогу , яка спрямована на дітей та дорослих.
- Перед нами стоїть завдання навчитися реагувати та надавати першу психологічну допомогу в стресових ситуаціях»
3. Правила тренінгу (девіз)
Пропонується учасникам тренінгу промовити правила тренінгу.
Наприклад:
не перебивати один одного;
не суперечити один одному;
прислухатися один до одного;
поважати думку один одного;
працювати командою.
4. Теоретична частина.
- Що таке перша психологічна допомога дітям ? (ППД)
Перша психологічна допомога це - низка гуманних, підтримуючих дій і заходів для підтримки іншої людини, яка страждає і яка може потребувати допомоги.
4.1. Тренер ділить учасниківна групи, за допомогою різнокольорових стрічок , розподіляється категорії від
0- 6 років;7-14 років;15 – дорослі.
Спочатку учасники (кожна група)висловлюють свої пропозиції, ці пропозиції обговорюються. Свої висловлювання записують на плакатах.Потім кожна команда висловлює свою думку, тренер та члени інших команд коректує та вносить доповнення.
Далі ставиться конкретне запитання:
- Як ви гадаєте, ось наприклад, сталася катастрофа (наприклад пожежа в школі) і перед вами конкретна категорія людей. Як ви визначите, кому з них потрібна допомога в першу чергу. Напишіть свої пропозиції, потім ми їх обговоримо.
- ( Наприклад: перша психологічна допомога передбачає:
- надання ненав’язливого , делікатного практичного догляду і підтримки;
- проведення оцінки потреб і переживань;
- надання допомоги щодо задоволення базових потреб людини (їжа,вода тощо))
5.3. Висновок
Ведучий:
Перша психологічна допомога не є
- діяльність виключно фахових спеціалістів;
- професійною консультацією;
- клінічним чи психіатричним втручанням; проханням до постраждалого проаналізувати події, що трапилися, або встановити хронологію подій;
- примушуванням людей поділитися своєю історією;
- з’ясуванням почуттів людей або виявленням деталей того, що трапилося.
6. «Коли ж надають першу психологічну допомогу?»
Ведучий:
- Першу психологічну допомогу надають в умовах надзвичайних ситуацій або відразу після кризової події. В умовах кризи, діти: реагують та думають не так як дорослі; мають особливі потреби, зумовлені віком. Є особливо уразливі до шкідливого впливу через свою соціально – емоційну прив’язаність до дорослих піклувальників.
Чому перша психологічна допомога, стосується насамперед дітей?
(Обговорення в групах, вислуховування).
Доповнення:
- В умовах кризи діти: реагують та думають не так, як дорослі; мають особливі потреби зумовлені віком; є особливо уразливими до шкідливого впливу, через свою фізичну статуру та соціальну емоційну прив’язаність до дорослих піклувальників. Але далеко не всі діти потребують першої психологічної допомоги. Як і дорослі деякі діти дуже легко долають і переживають неприємний досвід.
- Які ж можуть бути реакції дітей на кризу? Кожній з команд надається своя вікова група:
(Кожна з групобговорює висловлює на плакатах, обговорення, доповнення).
-Типові реакції характерні для різних вікових груп дітей, це:
Страх того, що кризова подія повториться;
Переживання про те, що вони самі постраждають, або їхні близькі постраждають або зникнуть;
Негативні реакції на образи руйнування домівки;
Негативні реакції на розлучення з батьками чи сестрами, братами
Глибока тривога та хвилювання;
Плач .)
- Давайте обговоримо від чого залежить типова реакція? Від:
Віку та стадії розвитку;
Реакції інших людей,насамперед батьків;
Пережитого досвіду;»
6. Проведення гри «Сніжки»
Мета : навчитися працювати в команді; розвивати вміння орієнтуватися в новому середовищі
Гравці стають в коло. Беруться декілька маленьких м’ячиків і ведучий починає кидати м’яч гравцю навпроти при цьому промовляючи його ім’я.І так кожен учасник, коли м’яч пройде по першому колу запускається наступний м’яч за тією ж схемою, називаючиімена.І тільки коли останній м’яч пройде коло,в руках гравця опиниться всі м’ячі . Якщо хто - небудьз гравців помилиться, гра розпочинається знову.
Заключна частина
Основні принципи надання першої психологічної допомоги.
- Які ж основні принципи надання першої психологічної допомоги? Як ви гадаєте?
( вислуховуються пропозиції, обговорюються)
- Як ви гадаєте, до кого можна переадресувати дитину , після надання першої психологічної допомоги? (Вислуховування пропозицій, обговорення).
- Правильно, до фахівців які будуть необхідні в даній ситуації.
- Основне , що слід враховувати в кризових ситуаціях це обов’язково адекватне спілкування. Ні в якому разі, не можна плакати , істерити , впадати у відчай. (Якщо першу психологічну допомогу надаватиме людина, якій самій потрібна допомога, то вона тільки нашкодить.)
- Такимчином, можна зробити висновок, що першу психологічну допомогу можутьнадавати тільки емоційно стабільнілюди, які можуть бути не обов’язковопрофільними спеціалістами,але які притримуються основних правил: слідкуй;слухай;з’єднуй.
- Іржавська О.О.,Освітній портал «Класна оцінка»
- Ковальов В.І. Мотиви поведінки та діяльності. – М.: наука,1988
- Обозов Н.Н., Психологія міжособистісних взаємин. – К.. Либідь.1990
- Портал Save the children «Заходи проти усіх форм жорстокого поводження»