Вівторок, 19.03.2024, 12:02
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гость
Меню сайту
Фото
Хто тут?
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Пошук
наш банер
Польський ліцей
Сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
дещо корисне

   Федоришина Лідія Федорівна майже 40 років працює на педагогічній ниві.

   Учитель вищої категорії. Відмінник освіти України. Керівник гуртка «Екодизайн».

    Під її керівництвом діти вчаться виконувати роботи з природних матеріалів: сухоквітів, насіння, мушлів.

 Такий різновид діяльності активно впливає на розвиток фантазії та  творчих здібностей й не останню роль відіграє у виборі майбутньої професії.

   Члени гуртка: Брей Ірина, Дроздова Тетяна, Савчук Катерина, Пометій Тетяна, Дроздова Олександра з великим захопленням виконують свої роботи. 


Розвиток творчих здібностей та екологічне виховання на заняттях гуртка

" Природа і фантазія"


Важливе місце в роботі вчителя початкових класів займає позакласна робота. Одним із напрямів позакласної роботи є організація занять у гуртках.

 Хотілося б поділитися досвідом своєї роботи з організації гурткової роботи в початковій школі. 

 Більше  ніж 40 років працюю  у школі села Придніпровського. За період своєї роботи намагалася працювати в різних напрямках. Найбільш близькими виявилися для мене світ природи, природоохоронна діяльність, творчість, інтерес до всього нового. Наша школа вже багато років працює зі створення еколого-педагогічної системи в школі. Тому й виникла необхідність у такій програмі.

Вивчаємо природу свого краю, проблеми взаємини людини і природи. Разом зі своїми вихованцями ходимо в походи та екскурсії, влаштовуємо різноманітні екологічні свята. Чим більше ми входимо у світ природи, дізнаємося її таємниці, тим більше виникає бажання передати, зобразити красу навколишньої природи - це і малюнки, різні творчі проекти та акції. Глибоко зацікавившись питаннями охорони природи, виникла необхідність організувати гурткову роботу з екологічного напрямку практичного характеру. І така робота вийшла - мною був організований гурток " Природа і фантазія" для молодших школярів.

Природний матеріал - це комора для розвитку дитячої творчості. Робота з ним зближує дитину з рідною природою, виховує дбайливе ставлення до неї і формує перші трудові навики.  Зустрічі з природою розширюють уявлення дітей про навколишній світ, вчать уважно вдивлятися в різні природні явища, зберігати цілісність сприйняття при створенні виробів з природного матеріалу. Роботи із застосуванням природних матеріалів сприяють розвитку сенсомоторики, вдосконаленню координації рухів, гнучкості, точності у виконанні дій.                                                                 

                                                     null

 У процесі роботи поступово утворюється система спеціальних навичок і вмінь. Великий вплив такі заняття роблять на розумовий розвиток дитини, на розвиток його мислення, розвивають допитливість і спостережливість. Колективні види робіт дозволяють формувати у дитини уміння планувати свою діяльність, з урахуванням загальної мети, розподіляти операції. Робота в малій групі, невеликому колективі сприяє формуванню дружніх, доброзичливих відносин, взаємодопомоги. 


Мета моєї роботи : вчити бачити і передавати красу природи, застосовуючи  різні матеріали для створення краси навколо себе, дарувати людям радість і гарний настрій.

Основні завдання:

Навчати техніці роботи з різними матеріалами

Формувати вміння розрізняти кольори і відтінки, вміння класифікувати, елементи творчого і конструкторського мислення. Розширювати знання про використання та художньої обробки сучасних матеріалів. Розвивати дрібну моторику рук, фантазію, уяву.Розвивати мову і навики спілкування у групі. Виховувати відчуття "прекрасного", акуратність. Виховувати працьовитість, дбайливе  ставлення до природи.


В основі роботи лежить створення дизайн-проектів і втілення його в реальність як результат творчості, пошуку нового, оригінального. Я використовую  художньо-конструкторський підхід, де всі роботи розподілені:

а)роботи за зразком,

б) роботи за певним умовами,

в) роботи, виконані за власним задумом. 

 Виконуючи роботи за зразком, необхідно точно передати зображення, предмети навколишнього світу і т. д. При цьому формуються навички роботи з тим чи іншим матеріалом, відпрацьовується потрібна в даній роботі техніка виконання та послідовність роботи. Коли ж виконуються роботи з додатковим завданням, з певним умовою, дітям надається можливість внести свої зміни до проекту, визначити свій шлях виконання роботи за завданням. А ось робота за власним задумом вже включає створення цілих композицій.

   Програмою передбачені наступні форми роботи - гра, бесіда, екскурсії, конкурси, практичні роботи як колективні, так і групові та індивідуальні.

 У процесі роботи за цією програмою у дітей  розвиваються не тільки працьовитість, але і комунікабельність, дружелюбність, взаємодопомога.


Прогнозовані результати:

У ході навчання за даною програмою діти повинні:

Знати прийоми обробки різних матеріалів;

Знати правила застосування вивчених способів роботи;

Навчитися працювати в групі і індивідуально;

Вміти виконувати запропоновані програмою види робіт самостійно; Вміти гарно й естетично оформляти свою роботу;Вміти створити роботу за своїм задумом. 

 Все це сприяє розвитку естетичного ставлення до навколишньої дійсності, розвиває художній смак, почуття прекрасного, гармонії, розвитку творчої активності. 

 Підвищуються творчі можливості учнів, інтерес до виконаної роботи, формується естетичний смак за допомогою застосування найрізноманітніших технік та технологій. Саме застосування різноманітних технік та технологій і допомагає зацікавити і пожвавити позакласну роботу. На заняттях гуртка проводимо цікаві бесіди, захоплюючі ігри і конкурси. 

  Робота в гуртку захоплює хлопців, хоча пропоновані види робіт вимагають граничної уважності, посидючості та акуратності.

 Світ природи! Це і чарівний візерунок квітів, і свіжий вітер, шелест смарагдового листя, дзюрчання річечки, красуня осінь і бабуся зима, весняна вербичка і жарке літо ...

Придивишся на виконану роботу і  вмить потрапиш в цей прекрасний і дивовижний світ природи. А як приємно, скільки гордості за виконану роботу виникає у кожного, хто її виконував!

 Отримані вироби красиві і оригінальні. Такі роботи зручно зберігати тривалий час, використовуючи для оформлення будь-якого кабінету або коридору школи, на різних виставках, районних конкурсах, що, безсумнівно, сприятливо позначиться на емоційному настрої. 

 Виховувати і навчати, залучаючи до творчості, естетики, створюючи гармонію розуму, волі і почуттів - ось основний принцип моєї роботи.

 



Роботи гуртка